Ocena podręczników do nauczania zintegrowanego w aspekcie profilaktyki dysleksji
Osoba prowadząca: dr Zofia Pomirska (Uniwersytet Gdański, Ośrodek Terapii i Diagnozy Dysleksji „USUS”)
Odbiorcy: Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do:
nauczycieli przedszkola i klas „0”
nauczycieli nauczania zintegrowanego
Cel:Kształtowanie krytycznej postawy wobec podręczników do I etapu edukacji pod kątem ich przydatności do nauki czytania i pisania.
Uczestnicy szkolenia:zapoznają się z poglądami naukowców na sposób uczenia się umiejętności czytania przez dziecko,
poznają warunki konieczne do osiągnięcia przez dziecko gotowości do czytania i pisania,
uświadomią sobie funkcje, jakie powinien pełnić podręcznik w nauczaniu zintegrowanym,
omówią ministerialne dokumenty dotyczące podręczników szkolnych,
przeanalizują podstawę programową, wybrane programy nauczania oraz podręczniki do I etapu edukacji w odniesieniu do kształtowania umiejętności czytania i pisania u uczniów.