Program szkolenia:
Językowe podłoże trudności w czytaniu i pisaniu
Osoba prowadząca:
dr Zofia Pomirska (Uniwersytet Gdański, Ośrodek Terapii i Diagnozy Dysleksji „USUS”)
Odbiorcy:
Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do:
psychologów,
pedagogów,
nauczycieli przedszkola,
nauczycieli nauczania zintegrowanego,
polonistów.
Cel:
Wskazanie roli, jaką odgrywa rozwój języka ucznia w nabywaniu umiejętności czytania i pisania.
Uczestnicy szkolenia:
zapoznają się z fazami rozwoju mowy w ontogenezie,
dowiedzą się, jak efektywnie pracować nad rozwojem języka ucznia,
przyswoją sobie wyniki najnowszych badań nad wpływem językowego funkcjonowania ucznia na nabywanie przez niego „mowy pisanej” oraz na pojawienie się trudności w czytaniu i pisaniu,
omówią problem terapii zaburzeń w czytaniu w aspekcie lingwistycznym.
Ilość godzin:
8h